یک مرد - کوه

آقای خاص (سخت در راه چون یک سامورایی)

پنج شنبه ساعت 5 به اتفاق یکی از دوستان جرکت کردیم. هوا سردتر از روزهای قبل بود و برف تا در ورودی توچال روی زمین نشسته بود. از همون جا مطمئن شدم که مسیر پر برف و زیبایی پیش رو داریم. بین ایستگاه 1 و 2 توقف داشتیم و کمی خوراکی خوردیم. ایستگاه 2 هم توقف داشتیم. بعد از حرکت به سمت ایستگاه 5 به دلیل برف زیاد مسیر خسته شده بودم. ولی مثل دفعه های قبل به رسیدن فکر می کردم. البته چون هفته قبل برنامه ای نداشتیم و بدنم کمی آمادگیش رو از دست داده بود، تاثیر گداشته بود. این دفعه چهره ها آشناتر شده بودن. راستی آقای خسته باشی رو هم دیدم و کلی خندیدیم. تا رسیدن به ایستگاه 5 چند بار توقف داشتیم و من طبق معمول عکس گرفتم. ایستگاه 5 هم با اینکه گرسنه بودم و امیدوار به اینکه صبحانه مفصلی می خورم اما اشتهایی نداشتم و فقط چایی خوردم ولی چسبید.

پ ن : برای دیدن همه عکس ها به ادامه مطلب برید. امیدوارم خوشتون بیاد.

پ ن : عکس زمینه رو هم عوض کردم.

پ ن : مسیر پوشیده از برف و بسیار زیبا بود. جاتون خالی.

پ ن : به گربه های مسیر سوسیس دادیم و اونا ولمون نمی کردن.

پ ن : واسه گرفتن عکس رفتم وسط برفا خوابیدم. شلوارم کاملا خیس شد و الآن هم سرما خوردم. ولی چسبید.

پ ن : عکس 5 همین صفحه پیرمردیه که می گه خوشتیپ ترین مرد دنیاست. قضاوتش با شماست دیگه.

پ ن : اون آقا و خانم هم با تله کابین اومده بودند ایستگاه 5 و حوالی ایستگاه ازشون عکس گرفتم.

عکس ها :

+ تاريخ جمعه نهم دی 1390ساعت 20:42 نویسنده : محمد |

ادامه عکس های هفته پیش که قولش رو بهتون داده بودم.

پ ن : ادامه عکس ها در ادامه مطلب.

+ تاريخ سه شنبه بیست و نهم آذر 1390ساعت 19:23 نویسنده : محمد |

و اما داستان 5شنبه :

قرار شد دوستان تا ایستگاه 2 بیان. ساعت 4:30 از خونه حرکت کردم و 5 راه افتادیم به سمت بالا. تا ایستگاه 2 توقف نداشتیم. ایستگاه 2 بنا بر قرار قبلی من از دوستان جدا شدم و به تنهایی به سمت مقصد به راه افتادم. این دفعه هم بین راه اذیت شدم اما از دفعات قبل راحت تر بود. سریع تر هم رسیدم. صبحانه ای خوردم و سوار بر تله کابین به پایین اومدم. بین راه وقتی در ارتفاع حدودا 70 متری بودم تله کابین منوقف شد اما خودمو زده بودم به بی خیالی. پس از چند دقیقه توقف دوباره حرکت کرد و بنده به سلامت بر زمین نشستم.

پ ن : عکس زمینه وبلاگ رو تا اطلاع ثانوی عوض کردم. این خودمم که نشستم روبروی خورشید.

پ ن : قرار بود شنبه عکسا رو بذارم، اما نشد.

پ ن : هوا تمیزتر از هفته قبل بود.

پ ن : بین راه اومدم به یه بنده خدایی بگم خسته نباشی، گفتم خسته باشی. 3 تایی خندیدیم.

پ ن : نصمیم گرفتم عکسا رو به صورت مجموعه ای هم بذارم. اونجوری داشت تکراری می شد.

پ ن :  مجموعه 2 رو روزهای آینده میذارم.

پ ن : 3 تایی خندیدیم یعنی : من و خودش و دوستش دیگه.

پ ن : عکس ها هم در اینجا و هم در ادامه مطلب.

+ تاريخ یکشنبه بیست و هفتم آذر 1390ساعت 0:53 نویسنده : محمد |

پنج شنبه 90/09/10 ساعت 4:30 صبح به اتفاق 2 تا از دوستان زدیم بیرون. مقصد توچال. پیاده شدیم از ماشین و حرکت به سمت ایستگاه ها. هوا خیلی سرد نبود و برف سبکی اطراف ریخته بود. احتمالا از چند روز قبل. نزدیکای ایستگاه 2 برف سنگین تر بود. ایستگاه 2 توقف چند دقیقه ای و مختصری خوراکی به خصوص خرما.

بعد از ایستگاه 2 تقریبا خسته شدم اما دوستان می خواستن تا 5 برن. از اول قرار همین بود. رقتیم. برف سنگین تر بود. نزدیکای ایستگاه 5 طی کردن مسیر تو اون برفا واقعا واسم سخت بود به خصوص که کشاله رانم به شدت درد می کرد. یه جاهاییش دلم می خواست با هلی کوپتر برگردم پایین. اما کو هلی کوپتر ؟ به خودم فحش میدادم که مرد حسابی مگه مجبورت کرده بودن ؟ اما نمی خواستم کم بیارم. باید و باید می رفتم. 5 کیلومتر تو اون سربالایی. مسیر آروم آروم و به کندی از زیر پای من رد می شد و من نزدیکتر می شدم. رسیدیم ایستگاه 5 و خوردن صبحانه و تغذیه های دیگه. واقعا خوشحال بودم که رفتم تا اونحا. حس بی نظیری بهم داد. حتما هر هفته میرم. با تله کابین برگشتیم. چه منظره های زیبایی داشت. هم در مسیر رفت هم برگشت. باور نکردنی بود. با تله کابین که می اومدیم پایین نزدیکای ایستگاه 2 مه سنگینی شروع شد.

پ ن : بعد از 12 سال دوباره رفتم کوهنوردی. یهویی و بی هیچ مقدمه ای.

پ ن : تا حالا نرفته بودم ایستگاه 5 نمیدونستم چقدر راه باید بریم.

پ ن : واسه معرفی وبلاگ دومم باید بیشتر فکر کنم.

پ ن : هر کسی خواست بیاد. هفته بعد هم میرم البته احتمالا تا ایستگاه 2.

عکس ها :

پ ن : کاش شیشه ها تمیز بود.